آبگیری ۷۵ درصدی سازه های آبخیزداری شهرستان رودان
حسین محسنی زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان از آبگیری و سرریز شدن ۷۵ درصدی سازه های آبخیزداری شهرستان در بارندگی سامانه اخیر خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان ، وی افزود : تاکنون ۲۱۵ سازه آبخیزداری در شهرستان رودان احداث شده است که استحصال آب باران بوسیله این سازه ها در شرایط خشکسالی حائز اهمیت می باشد ، این سازه ها علاوه بر جلوگیری از قدرت تخریب سیلاب نقش مهمی در تغذیه آبخوان و تقویت سفره آب زیرزمینی نیز دارند.
وی خاطر نشان کرد در سال زراعی جاری تا کنون میزان ۳۶ میلیمتر باران در سطح شهرستان باریده که منجر به آبگیری سازه ها به حجم ۲ میلیون متر مکعب شده است .

نظر شما :