100هزار اصله نهال در هرمزگان کاشته می شود

۱۱ آذر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۹ کد : ۱۴۶۸۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱
100هزار اصله نهال در هرمزگان کاشته می شود
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: همزمان با سراسر کشور در اجرای طرح ملی بسیج همگانی نهالکاری در 14 آذر 100 هزار اصله نهال در هرمزگان کاشته می شود.
 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: همزمان با سراسر کشور در اجرای طرح ملی بسیج همگانی نهالکاری در 14 آذر 100 هزار اصله نهال در هرمزگان کاشته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ امید ذاکری افزود: 5 هزار و 340 هزار نهالکاری و بذرکاری نیز در سراسر هرمزگان در روز 14 آذر انجام می شود.

وی گفت: این نهال‌ها با همکاری سازمان های مردم نهاد، اقشار مختلف مردم ، سازمان های دولتی و غیر دولتی  ، همیاران طبیعت ، تعاونی‌ها های منابع طبیعی ، بسیج دانش اموزی و بسیج سازندگی کاشته می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور، افزایش گازهای گلخانه‌ای و به دنبال آن افزایش دمای کره زمین و تغییر زمان خواب زمستانی درختان، کشت نهال‌ها با هدف جلوگیری و کاهش فرسایش خاک و افزایش سرانه فضای سبز و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است از مساحت هفت ميليون و200 هزار هكتاري استان هرمزگان ، شش ميليون و 900 هزار هكتار جزو عرصه هاي منابع طبيعي است.


نظر شما :