پایان عملیات آبخیزداری حوزه ایلود شهرستان بستک از محل اعتبار صندوق توسعه ملی

۱۲ آذر ۱۳۹۸ | ۰۸:۲۵ کد : ۱۴۷۱۲ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۲
پایان عملیات آبخیزداری حوزه ایلود شهرستان بستک از محل اعتبار صندوق توسعه ملی
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک از پایان عملیات آبخیزداری حوزه ایلود مشتمل بر یک سد سنگی ملاتی خبر داد.
 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک از پایان عملیات آبخیزداری حوزه ایلود مشتمل بر یک سد سنگی ملاتی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛حامد احمدپور گفت: این طرح مشتمل بر ساخت یک دستگاه سازه‌‌ی مکانیکی سنگی ملاتی است که با اعتبار ۶۹۰ میلیون تومان از محل اعتبار صندوق توسعه ملی اجرا شده است.

وی افزود: با احداث اين سازه آبخيزدارى پیش‌بینی می‌شود سالیانه ۱۴۸ هزار متر مكعب سيلاب مهار شود.

جنگلدار بستک هدف از اجرای این سازه آبخیزداری را کاهش میزان ورودی آب شیرین به رودخانه شور پایین دست، کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی و احیاء نخلستان‌های پایین دست عنوان کرد.


نظر شما :