از ابتدای اجرای طرح ساماندهی چرای دام تاکنون پروانه چرای 68 خانوار عشایری کنترل شده است

۰۲ آذر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۲ کد : ۱۵۷۵۶ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۱
رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: از ابتدای اجرای طرح ساماندهی چرای دام در سامان های عرفی تاکنون پروانه چرای 68 خانوار عشایری کنترل شده است.
 

 رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: از ابتدای اجرای طرح ساماندهی چرای دام در سامان های عرفی تاکنون پروانه چرای 68 خانوار عشایری کنترل شده است.

طرح کنترل پروانه چرای دام عشایر از 15 مهر آغاز شده است و 15 آذر ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ;داریوش قانعی افزود: تاکنون 3هزار واحد دامی مجاز از ایل کهوری و چاه شور  استان کرمان وراد هرمزگان شده است.

وی پیش بینی کرد تا 15 آذر ، 7 هزار واحد دامی به مراتع استان هرمزگان وارد شوند.

رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: دام های عشایر توسط 8 ناظر مستقر در دو کمپ در ورودی های استان کنترل و بازررسی می شوند.

قانعی گفت: در اجرای طرح ساماندهی چرای دام ،پروانه چرا از نظر میزان دام مجاز کنترل و از ورود افراد غیر دامدار و یا ورود دام های بیشتر از میزان تعیین شده جلوگیری می شود.

وسعت مراتع استان هرمزگان  بیش از 4 میلیون هکتار است.

نظر شما :