پیام تبریک مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان بمناسبت آغاز هفته منابع طبیعی
به مناسبت 15 اسفندماه روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی ، سید محمد نور موسوی با صدور پیامی این روز را به همه فعالان منابع طبیعی ، حافظان و حامیان طبیعت و عرصه های جنگلی تبریک و تهنیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان ، سید محمد نور موسوی فرا رسیدن هفته منابع طبیعی را تبریک گفت و اظهار داشت: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری (۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هر سال) فرصتی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما برجای مانده است به فرزندان خود آموزش دهیم و به رسم میراث داری و امانتداری، در کاشتن نهال کوشا باشیم. بدون تردید منابع طبیعی تجدید شونده (جنگلها و مراتع) بهعنوان بستر حیات و توسعه پایدار و پشتوانه اصلی بخش کشاورزی نقش اساسی در کنترل هرز آبهای سطحی، تقویت سفرههای آب زیرزمینی، تولید اکسیژن، تلطیف هوا، جذب توریسم، ایجاد اشتغال، تولید مواد داروئی و صنعتی، پناهگاه حیات وحش، تولید اکسیژن و در نهایت حفظ منابع پایه، سلامت جامعه و امنیت حیاتی انسانها دارد.
مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان تغییر اقلیم و وقوع دورههای خشکسالی، طغیان آفات و بیماریهای نوظهور در اراضی جنگلی و مرتعی، تغییر کاربری، تخریب رویشگاهها و کاهش تنوع زیستی (انقراض فون و فلور نادر و بومی)، فرونشست زمین، کاهش سطح سفرههای زیرزمینی، تولید گردوغبار و بیابان زایی را از مهمترین چالشها و دغدغهها در حوزه منابع طبیعی کشور برشمرد و وظایف منابع طبیعی در برابر این چالشها را بسیار حساس، سخت و سنگین خواند.
اینجانب روز درختکاری و هفته منابع طبیعی را به تمامی دوستداران طبیعت و تلاشگران و زحمتکشان عرصه حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی تبریک می گویم و امیدوارم با همراهی و همکاری آحاد مردم عزیز و طبیعت دوست استان هرمزگان و تشکل های مردم نهاد فعال در این حوزه؛ شاهد حفظ منابع طبیعی و توسعه روزافزون فضای سبز باشیم. سید محمد نور موسوی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری هرمزگان

نظر شما :