اجرای 9پروژه خیرساز با اعتبار 109میلیارد ریال
رییس اداره آموزش ، ترویج و مشارکت های مردمی منابع طبیعی هرمزگان گفت: طی سال گذشته به همت انجمن خیرین منابع طبیعی در استان هرمزگان 9پروژه خیرساز با اعتباری بالغ بر 109میلیارد ریال اجرا شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی هرمزگان ، محمد منصوری افزود : اولین انجمن خیرین منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در هرمزگان در سال 95 با حضور خیرین منابع طبیعی تشکیل شده است.
وی افزود: با توجه به رسالت منابع طبیعی مبنی بر حفاظت، احیا، توسعه وبهره برداری و ارزش پوشش گیاهی برپایداری اب و خاک که بستر حیاتی و اقتصادی هر جامعه ای است اقدام به برنامه ریزی و هماهنگی و اجرای پروژه های تاثیرگذار با استفاده از منابع مالی ، انسانی و دانش بومی خیرین جهت براورده کردن قسمتی از معیشت بهره برداران بخش منابع طبیعی و کشاورزی نمودیم .
منصوری تاکید کرد: عمده فعالیت های این انجمن شامل اجرای طرح های ابخیزداری، اجرای سدهای بتونی خاکی و عملیات های بیومکانیکی ، جنگل کاری ، بیابان زدایی و مرتع کاری می باشد که عمدتا توسط اعضای انجمن خیرین اجرا می شود.
وی گفت: طرح ابخیزداری در روستای انجیره در بندرلنگه، دهنه گیشان تخت، دشت گزیر پخش سیلاب، طرح ابخیزداری بن کوه هرسین ، کوه بدو در بندرلنگه- تنب جیکی در بندرچارک- دوستکوه قشم ورمچاه- جناح بستک- طرح تلخ اطهر هنگویه بستک- لاور شیخ – گونمردی سیریک- بستانو بندرخمیر- پرکان بندرخمیر- گیشو بندرخمیر- خمینی شهر بشاگرد- اگشک جاسک- برست بندرلنگه- بانیوج حاجی اباد- دانش پژوهان بستک –سیاهو- نوراباد بندرلنگه – چاله فرامرزان بستک- خاربچگان از طرح هایی است که تاکنون از سوی انجمن خیرین منابع طبیعی به بهره برداری رسیده است .
رییس اداره آموزش ، ترویج و مشارکت های مردمی منابع طبیعی هرمزگان افزود: در اجرای طرح های ابخیزداری و با همکاری انجمن خیرین ومشارکت جوامع محلی – بسیج سازندگی جوانان طرح ها اجرا وبه بهره برداری رسیده است.

نظر شما :