رییس کمیسیون انرژی مجلس با رییس سازمان جنگل ها دیدار کرد
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز دوشنبه با رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور دیدار و گفت و گو کرد.
به
گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، فریدون حسنوند نمایند مردم
اندیمشک در دیدار با مهندس خلیل آقایی، با اشاره به اینکه اکنون در بسیاری
از رودخانه های فصلی و سیلاب ها مهار آب وجود ندارد، عنوان کرد: سازمان
جنگل ها می تواند در این بخش کمک قابل توجه ای کند و با اجرای طرح های آبخیزداری و ساخت بندهای آبی، بندهای بتون غلتکی و پخش سیلاب در حوزه باغبانی، زراعت و دامداری بسیاری از نگرانی های مردم را برطرف کند.
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اقدامات سازمان جنگل ها را در استان های سیلخیز تاثیر گذار دانست و بر اجرای طرح های آبخیزداری جهت حفظ پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک و سیل تاکید کرد.
*اختصاص 1500 میلیارد تومانی به طرح های آبخیزداری در سال 98
در
این دیدار خلیل آقایی رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با
ارائه گزارشی از اجرای طرح های آبخیزداری، به اختصاص 700 میلیارد تومانی
اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این
اعتبارات با عنایت و موافقت مقام معظم رهبری، دولت و مجلس محترم صورت گرفته
و با توجه به نیاز کشور و درخواست جوامع محلی، کشاورزان و مسئولین استان
ها، اقدامات آبخیزداری در سال 98 با قوت بیشتری در حال انجام است و امسال
نیز از صندوق توسعه ملی رقمی حدود 1500 میلیارد تومان به اجرای طرح های
آبخیزداری و آبخوانداری اختصاص داده شده است.
مهندس آقایی یادآور شد:
در سال گذشته عملیات آبخیزداری در بیش از 6 هزار نقطه کشور، 350 شهرستان
و 650 حوزه به مرحله اجرا در آمد و این رقم در سال 98 به 10 هزار نقطه
افزایش مییابد.
او خاطر
نشان کرد: سال گذشته سال کاری بسار مناسبی برای منابع طبیعی بود زیرا که
انجام یک پروژه در منابع طبیعی و یا خارج از آن معمولاً چند سال زمان می
برد اما این اقدام سال گذشته در یک بازه زمانی کمتر از 6 ماهه به انجام
رسیده است.
رییس
سازمان جنگل ها، مراتع و ابخیزداری درباره سیل اخیر کشور نیز یادآور شد:
اگرچه بارندگی ها مشکلاتی برای هموطنان عزیز ما ایجاد کرده است اما موجب
موهبت و برکاتی نیز بوده است و انشاله در سال جاری دغدغه خاطر در زمینه کم
ابی تامین آب نخواهیم داشت.

نظر شما :