250 هکتار طرح مدیریت رواناب در شهرستان بندرلنگه در راستای عملیات کنترل و مهار گالی اجرا می شود

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۰:۴۲ کد : ۲۸۲۶۰ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۲
رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: امسال در راستای طرح کنترل و مهار گالی د رشهرستان بندرلنگه 250 هکتار طرح مدیریت رواناب پیش بینی شده است
 

رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: امسال در راستای طرح کنترل و مهار گالی د رشهرستان بندرلنگه 250 هکتار طرح مدیریت رواناب پیش بینی شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ،گنج آبادی افزود: برای اجرای این طرح  925 میلیون تومان اعتبار پیشنهاد شده است که در صورت تخصیص در نیمه نخست امسال طرح مدیریت رواناب اجرا می شود.

گالی نوعی فرسایش خاکی یا خندقی است که طول آن به 12 کیلومتر با عمق 4 تا 6 متر میرسد

وی گفت:سال گذشته  40 هکتار طرح مدیریت رواناب با اعتبار 103 میلیون تومان  در راستای کنترل گالی در بندرلنگه اجرا شده است

رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: 18 طرح مشارکت مردمی برای احیا اراضی بیابانی در منطقه کندوران برای جلوگیری از پیشروی گالی در سال جاری اجرا می شود.

 

این طرح ها بندهای خاکی و کاشت نهال مثمر و غیر مثمر است که عملیات آبیاری و مراقبت و کاشت نهال ها  برعهده مردم است 

28 کانون بحرانی فرسایش خاکی به مساحت 318 هزار هکتار  در استان هرمزگان  وجود دارد که 7 کانون بحرانی در بندرلنگه قرار دارد

هرمزگان یک و نیم  میلیون هکتار اراضی بیابانی دارد


نظر شما :