مردم در تعطیلات مراقب مراتع و جنگل ها باشند

۲۵ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۸:۲۳ کد : ۲۹۸۳۸ اخبار قدیمی
تعداد بازدید:۲
رحیم اسفندیاری فرمانده فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به افزایش دمای هوا وفصل تابستان گفت: از آن جا که دمای هوا رو به افزایش است، مردم هنگام استفاده از مراتع و جنگل ها مراقب آتش سوزی های احتمالی باشند.
 

 

رحیم اسفندیاری فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به افزایش دمای هوا وفصل تابستان گفت: از آن جا که دمای هوا رو به افزایش است، مردم هنگام استفاده از مراتع و جنگل ها مراقب آتش سوزی های احتمالی باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان ؛ وی افزود: هدف یگان حفاظت منابع طبیعی کاهش تخریب اراضی ملی و وارد شدن آسیب به عرصه‌های طبیعی است زیرا خسارت‌های وارده به‌هیچ وجه قابل جبران نیست.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با بیان اینکه انجام روش‌های عملیاتی کنترل و مهار آتش با پیش‌بینی و انتخاب تجهیزات مناسب بسیار مؤثر است، افزود: اقدامات پیشگیرانه در زمان بروز حریق‌های احتمالی بسیار مهم است، ضمن اینکه مردم می‌توانند از شماره تلفن ۱۵۰۴ به عنوان پل ارتباطی بین مردم و یگان حفاظت برای اطلاع دادن حوادث نامطلوب مانند آتش‌سوزی و تخریب به صورت شبانه‌روزی استفاده کنند.

اسفندیاری با بیان اینکه همیاران عرصه‌های طبیعی به‌صورت داوطلبانه همکاری می‌کنند، افزود: این افراد ضمن دریافت آموزش‌های لازم در اداره منابع طبیعی شهرستان دارای کارت شناسایی شده و در انجام وظایف و اطلاع از تمامی رخدادهای نامطلوب اداره منابع طبیعی را یاری می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ادامه داد: حریق‌های کوچک با تجهیزاتی که در شهرستان ها توزیع شده توسط، نیروهای مردمی و مأموران حفاظتی به‌سرعت و در کوتاه‌ترین زمان مهار می‌شود.

وی افزود: حفاظت از جنگل و مرتع فقط با همکاری مردم میسر است


نظر شما :