رفع تصرف 160 هکتار از اراضی ملی هرمزگان در تیرماه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان ؛ سرهنگ رحیم اسفندیاری فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان به تشریح عملکرد تیر ماه یگان حفاظت پرداخت و گفت: با تلاش و همت عوامل یگان حفاظت در تیر ماه سالجاری، بیش از 160 هکتار از اراضی ملی و دولتی استان رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شده است.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی بازپس گیری شده بالغ بر 18.276 میلیارد ریال عنوان شده است گفت : این مبلغ مربوط به 13 فقره رفع تصرف است.
اسفندیاری خاطر نشان کرد : یک فقره از اراضی رفع تصرف شده در تیرماه مربوط به اجرای احکام قضایی به ارزش ریالی 100 میلیون ریال بوده که خلع ید و قلع و قمع انجام پذیرفته است.
اسفندیاری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان از کشف 1/یک محموله به میزان 3 مترمکعب چوب قاچاق در اراضی ملی این استان خبر داد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی از کشفو انهدام1فقره کوره زغال به تعداد 3 باب خبرداد.
وی افزود : در تیر ماه، 410 اکیپ گشت خودرویی و 110 اکیپ گشت موتوری این یگان حفاظت در عرصه های طبیعی استان به حراست و صیانت اراضی و منابع ملی پرداختند.
اسفندیاری افزود : این یگان در تیرماه سالجاری تعداد 36 گزارش از سامانه 1504 در سطح استان دریافت نموده است، که مامورین یگان حفاظت این فرماندهی در سطح استان به این گزارشات در اسرع وقت رسیدگی نموده اند.
اسفندیاری خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه در اولویت یگان حفاظت این اداره کل قرار دارد که از جمله این اقدامات نصب تابلو وعلائم هشداردهنده و گشت زنی در اراضی ملی بصورت مستمر بوده است تا مردم بدانند کدام اراضی مربوط به دولت است.
وی گفت : دوستداران طبیعت می توانند گزارش های خود را در خصوص تصرف اراضی،قطع درخت،حریق جنگل و مرتع،قاچاق چوب و محصولات فرعی جنگل و مرتع،کوره زغال و...را به سامانه1504 و 139 اعلام نمایند.

نظر شما :