مهار به موقع آتشسوزی در اراضی مرتعی شهرستان بستک
رئيس اداره منابع طبيعی و آبخيزداری شهرستان بستک از مهار آتشسوزی به ميزان شش هکتار در منطقه فتویه شهرستان بستک خبر داد.
حامد احمدپور گفت: بخشی از اراضی مرتعی در مراتع فتویه شهرستان بستک در حاشيه جاده اصلی به دليل بی احتياطی رانندهها دچار حريق شده بود كه با تلاش و حضور به موقع مأمورين يگان حفاظت اداره و همکاری نیروهای آتشنشانی شهر کوهیج و روستای زنگارد، شورای اسلامی و دهیاری فتویه، مرتعداران و نیروهای مردمی مهار و از سرايت آن به بخشهای دیگر جلوگيری شد.
وی با بيان اين مطلب كه هرگونه خسارت در اراضی جنگلی و مرتعی برابر قوانين پيگرد قضايی دارد و برای متخلفين پرونده كيفری تشكيل میگردد گفت: جنگلها و مراتع از ارزشمندترین سرمایههای خدادادی محسوب میشود و استفاده نادرست و بیدقتی در روشن کردن آتش میتواند هکتارها جنگل و مرتع را بسوزاند و به نابودی کامل بکشاند.
جنگلدار بستک ضمن تشکر از همکاری دهیاری و شورای اسلامی فتویه و نیروهای آتش نشانی کوهیج و زنگارد در اطفای حریق از مردم خواست گزارشات مربوط به هر گونه آتشسوزی و تصرف در عرصههای طبیعی را به سامانه تلفنی ١٥٠٤ اطلاع دهند.

نظر شما :